onsdag 24 oktober 2007

Svärmors taco paj


Detta behöver du till paj skalet.
4 dl Vete mjöl
50g Smör
2 tsk Bakpulver
0,5 tsk Salt
1,5 dl Mjölk

Blanda allt och tryck sedan ut det i en paj form och för grädda i ugnen på 220C i 10 minuter

500g Köttfärs
1 Gul lök
1 påse taco kyddor
1 dl Vatten

Fräs löken först och fräs köttfärsen i med taco kyddorna och vattnet. Lägg det sedan i paj skalet och blanda den andra toppingen.

4st Tomater
1st Röd peppar ( jag tar alltid bort stjärnorna)
4msk Majonäs
1krm peppar
2dl Riven ost
1st Klyfta vitlök
2dl Creme fraisé


Hacka tomaterna och den röda pepparen. Blanda sedan allt i en skål. Och häll det sedan uppe på köttfärsen och grädda den i ugnen på 220C i 10 minuter eller tills den fått en fin färg

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill nog bli bjuden på denna paj och jämföra om receptet jag har fått är lika bra.
Så när får man smaka??? Kanske redan på fars dag, vem vet?
pöss pöss

Jenny Penny sa...

Nja det kan ju inte b på söndagen för då är vi ju fortfarande borta.. Men det kan ju bli på onsdag eller oxå på onsdagen efter..
Pösspöss

Anonym sa...

Den va go den.
Tack så mycket för en trevlig middag.
pöss

Jenny Penny sa...

Ja da ska det bli spannande att smaka pa den andra pajen en dag..
Puss puss

Anonym sa...

Nu var det ett tag sen jag var här..
Som tur va' har du inte skrivit så mycket ..tror jag?
Förstår att du inte kan hinna allt.
Den här Svärmors Taco pajen verkar oxå sådär lättvindig o riktigt god..
Får se om det kan bli av att testa den nån dag,
Har ju en så feg familj...risk att jag får äta själv,hehe.
Nej f'resten..Simon äter nog allt,utom 'korv stroganoff'??
(jag tror han äter det oxå..bara nån gammal historia från bambatiden..tsss:))
Du må tro det är kul att ha en sådan kille i maten..tacksamt!:D

Ska faktiskt ha köttfärs idag..hmm,ja den som lever får se..Vad det blir.:D
Hoppas allt e' bara fint med Dej JennyPenny?
Jobbar o står i som alltid kan jag tro?
Nå'n resa på gång elr?
Längesen nu va'?
Ja för att vara Dej/er menar jag*fniss*...

Nu ska jag börja väcka L..ännu en mörk Novemberdag i antågande..hua,brrr jag fryser!:((
Stor Varm Kram från oss i Majorna
Bittan.
P.S:Jag har ett litet tips till din sida här,mailar när jag kommer ihåg,haha:P
pösspöss J o KRAMA din KÄRLEK.
<3<3<3<3<3<3
[Ta hand om det som betyder något]

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Jenny Penny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jenny Penny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jenny Penny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jenny Penny sa...

Den går att göra med Quorn!!!
Ska du lämna kritik inte så va INTE ANONYM!!!! FEGIS!!